سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۵۷:۵۰

مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد قشم:
قشم در آینده‌ای نزدیک به قطب بانکرینگ بدل می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: قشم در آینده‌ای نزدیک به قطب سوخت رسانی به کشتی‌ها بدل می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محمدجواد دهقانی، مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد قشم، سه‌شنبه نهم شهریورماه در نشست خبری با فعالان رسانه‌ای انجمن خبرنگاران قشم، گفت: ذخایر نفت و گاز موجود در قشم، این منطقه را به یکی از مهمترین مراکز صنعت نفت و گاز کشور بدل کرده است. وی با بیان این که جزیره قشم در سال‌های پیش رو نقش مهمتری در اقتصاد کلان کشور ایفا می‌کند، افزود: بر اساس سیاست‌های رتبه بندی شده شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، مزیت قشم در حوزه انرژی تعریف شده است و منابع ارزشمند این منطقه بر اساس سیاست کلان کشور در جهت توسعه اقتصاد ملی و همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.


دهقانی تصریح کرد: در همین چارچوب چندین طرح پالایشگاهی، مجتمع پتروشیمی، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی و بانکرینگ با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و با نظارت وزارت نفت در منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شده است. مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد قشم عنوان کرد: چهار پالایشگاه نفت با خوراک اولیه نفت خام سنگین و فوق سنگین با زمینه صادرات یکی از پالایشگاه‌ها، روزانه ١٤٠ هزار بشکه نفت را پالایش می‌کند. وی با بیان این که قیر محصول اصلی پالایشگاه‌های نفت قشم است، از نفتا، گازوییل و بنزین به عنوان دیگر فرآورده‌های پایین دستی این پالایشگاه‌ها یاد کرد.


دهقانی با بیان این که تاکنون مجوز برداشت ٢٥ میلیون مترمکعب گاز در قشم صادر شده است، افزود: چهار مجتمع پتروشیمی در این منطقه ایجاد می‌شود که محصول نهایی آنها افزون بر چهار میلیون تن خواهد بود. مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد قشم تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، افزون بر تامین نیاز داخلی، بخش بزرگی از این محصولات به خارج از کشور صادر می‌شود، همچنین ظرفیت ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی قشم در سه مرحله دنبال می‌شود که در مرحله نخست ذخیره سازی ٣٠ میلیون بشکه، در گام بعدی ٦٠ میلیون و در مرحله نهایی ١٠٠ میلیون بشکه نفت در این منطقه ذخیره سازی می‌شود.


وی به حوزه بانکرینگ و سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز جزیره قشم بر اساس طرح جامع سوئکو و فاسترویلر (طرح‌های مطالعاتی انجام شده در قشم) به عنوان قطب اصلی بانکرینگ جنوب کشور شناخته شده و قرار است ظرفیت خدمات سوخت‌رسانی تا ٧٥٠ هزار تن در ماه ارتقا یابد. دهقانی افزود: هم اکنون طرح بانکرینگ با ظرفیت ٥٠ هزار تن در این منطقه در حال آماده شدن و بهره‌برداری و طرح توسعه آن با سرمایه‌گذاری یک شرکت مشترک داخلی و خارجی و با هدف بانکرینگ ٧٥٠ هزار تن در ماه در دست بررسی است، با اجرای این طرح در آینده نزدیک، قشم به عنوان قطب بانکرینگ جنوب کشور و خلیج فارس، ٥٠ درصد نیاز حوزه خلیج فارس و دریای عمان را تامین می‌کند.



  کد خبر : 2267
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :